Historische afpersingssystemen
Vrijspreker: Vandaag wilde u geloof ik ingaan op vroegere afpersingssytemen
Opperdienaar: Inderdaad. Als Uitbuiter is het belangrijk te leren van de geschiedenis, aangezien je niet opnieuw het wiel wilt uitvinden. Nu valt er op het gebied van de deeltjesfysica niet veel te leren uit de oude geschriften, maar wat betreft afpersing en morele manipulatie is er een rijke schakering van literatuur beschikbaar.
Vrijspreker: Het lijkt zo simpel, je verovert een gebied, verzint een natie, maakt er wetten voor en wie ze niet gehoorzaamt gaat de gevangenis in en wie zich verzet wordt vermoord en het geld rolt binnen.
Opperdienaar: Zo simpel is het niet, anders zou iedereen het kunnen doen. Allereerst moet je wel mensen zo ver krijgen dat ze voor je moorden, dat vereist grondige voorbereiding. Ook is het zo dat alleen het dreigen met moord je snel aan je einde brengt. Morele manipulatie is een belangrijk onderdeel voor een geslaagde afpersingsonderneming. Neem nu bijvoorbeeld de A2 (de snelweg). Als je daar een paar uniformen neerzet die elke 10de auto aanhouden, de bestuurder eruit plukken en zijn portomenee stelen, dan heb je zo een opstand aan je broek waar je u tegen zegt. Zelfs als je de onderdanen allemaal ontwapend hebt en jouw compulsie team alle wapens heeft.
Vrijspreker: Daar kan ik me iets bij voorstellen, het zou overigens wel de fileproblematiek wegnemen. Maar hoe kun je een opstand dan voorkomen?
Opperdienaar: Je kunt veel beter allerlei verschillende snelheidsbordjes neerzetten. Bij de A2 staan er verschillende borden boven de weg, maar aan de zijkant staan ook die kleine bordjes waar normaal 100 op staan, maar nu 90, die 90 is dan weer afgeplakt met stickertjes, die er soms dan weer af zijn gevallen. Ook staat er af en toe 'einde snelheidsbeperking' maar is het onduidelijk welke snelheidsbeperking nu ingaat. Je legt een spervuur van flitsers neer en de kassa begint gelijk te rinkelen. Wat er nu gebeurt is dat de onderdaan zichzelf voor het hoofd slaat en het zichzelf aanrekent dat hem dit overkomt. Dat wil je hebben. De onderdaan moet zich continu schuldig, slecht en zondig voelen. De opstand in hem, die zich normaal op de Uitbuiter zou richten, richt zich nu op hemzelf. Hij is nu volkomen hulpeloos en in je macht.
Vrijspreker: Hoe dient de historie hierin als voorbeeld?
Opperdienaar: Alle belangrijke parasitaire organisaties uit de geschiedenis of ze nu geweld inzetten of niet, gebruikten primair morele argumenten om hun gastheer los te weken van zijn bezittingen. De voornaamste was dat het niet goed was om aan materiële zaken te hechten. In de Bijbel staat: Het is makkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan. Vervolgens moet de rijkdom aan de armen gegeven worden en de logistiek daarvan wordt afgehandeld door de religieuze Opperdienaar (na aftrek van onkosten).
Zo wordt in Lucas 19:28 het verhaal verteld van de rijke man die met vuur gemarteld wordt in het hiernamaals omdat hij op aarde niet aan de arme Lazarus gaf. Diezelfde Lazarus die hij door de vlammen nog net op de schoot van Abraham kan zien zitten. Abraham zegt tegen de rijke gemartelde:"Had je maar naar de profeten moeten luisteren die zeiden dat je aan de armen moest geven, ik kan er nu niets meer aan doen" De oerversie van goedgekeurde geweldsinitiatie voor armenzorg. Een social zekerheidssyteem gerund door Oppermartelaar god zelf. Het prototype van onze welvaartsstaat.
De moderne staat heeft dit geweld al vast naar het aardse bestaan getransporteerd, omdat martelingen in het hiernamaals hun effect aan het verliezen waren op de onderdanen. De 'na de dood marteldreiging' had echter wel als voordeel dat je geen killbots moest kweken om echt mensen om te brengen, maar dit is ondervangen door verplichtte indoctrinatie en gelicenceerde media.
Bij moslims is er de zakaat of armenbelasting. Deze wordt verzameld door de islamitische staat en uitgegeven door de islamitische staat. De exploitatie van de armen is al een oud tijdverdrijf voor de parasitaire klasse, die hadden al vroeg ontdekt dat je onderdanen zich schuldig kunt laten voelen over hun rijkdom omdat ze empatisch zijn en zich kunnen inleven in het leed van anderen. De parasitaire heerser heeft daar geen last van en zuigt deze onderdanen zonder pardon leeg op schuldgevoel en wakkert dit nog flink aan ook. Dit zonder het risico op represailles, omdat de onderdaan te druk is zichzelf voor de kop te slaan over zijn slechtheid. Het najagen van duizenden tegenstrijdige belasting en milieuwetten is ook een mooie manier om de onderdaan voortdurend achter zijn staart aan te laten rennen. Vadertje staat heeft er geen kind aan. Daarnaast is democratie ook een geweldige manier om de schuld van falen bij de onderdaan te leggen. Hij slaat zich wederom voor het hoofd en neemt panisch alle partijprogrammas nog eens door.
Vrijspreker: Hoe heeft het boeddisme dit opgelost, die zijn toch niet zo van het geweld?
De boeddistische bedelmonniken zeggen tegen de bebedelden: "Je moet niet zo hechten aan materiële zaken op deze aarde, daar wordt je niet gelukkig van, geef je goud en bezittingen maar snel aan mij, dan bouw ik er een tempel van." Na het te verwachten protest:"Als je toch niet gelukkig van wordt van bezittingen, waarom wil jij ze dan zo graag hebben?" werd dan geantwoord met:"Het is niet zo zeer dat ik het wil ontvangen, maar ik leer jou het weg te geven, ik doe je een plezier". Als de bebedelde het dan aan iemand anders gaf, ging de bedelmonnik gewoon bij de nieuwe eigenaar bedelen, net zo lang tot het aan hem gegeven werd. Ook in boedistische landen wordt echter tegenwoordig met geweld gedreigd door de overheid, maar morele manipulatie is essentieel.
Comments: