Extra geweldadige computer spellen subsidiëren

manhuntVrijspreker: De Partij van de Slavernij heeft het nogal controversieele standpunt dat computerspelletjes waar veel geweld in voorkomt subsidie moeten krijgen, vooral om ze aan jonger kinderen te verkopen.

Opperdienaar: Inderdaad, als de overheid ook in de toekomst haar functie als uitbuiter van de massas wil blijven vervulllen, dan zal er een stevig geweldsapparaat nodig zijn om alle geboden en verboden af te dwingen. Nu is een stevig wapenarsenaal vaak al voldoende dreiging om het niet te hoeven gebruiken, maar af en toe moet je toch laten zien wat er gebeurt als je de heersers niet gehoorzaamt en je boetes en belasting niet betaalt. Bij voorkeur bombarderen we als demonstratie van onze vastberadenheid een apenlandje met minerale rijkdom naar het stenen tijdperk (dat maakt de financiering van het geheel eenvoudiger), maar soms moet je ook jouw eigen prive onderdanen zelf een tik op de vingers geven om te laten zien wie er de baas is en wie de onderdaan.

 

Vrijspreker:Maar waarom wil de Partij van de Slavernij dan geweldadige videospelletjes subsidiëren voor jonge kinderen?

Opperdienaar:Zo'n groep jonge mannen met wapens, moeten zonder pardon om genade smekende onderdanen kunnen afknallen. Dat is emotioneel heel moeilijk, hoeveel medailles je daar als heerser ook voor uitdeelt, omdat deze soldaten zelf ook nog gedeeltelijk mensen zijn. In zo'n apenlandje kun je dit probleem gedeeltelijk ondervangen door vanaf grote hoogte op een knopje te drukken. Op de grond oog in oog met de belastingslaven is dat een stuk lastiger. Als je ze echter op jonge leeftijd aan de grafische en auditieve aspecten went, wordt het al wat gemakkelijker voor ze.

Vrijspreker: Het amerikaanse leger gebruikt als first person shooter games om de soldaten te trainen en de Iraanse overheid (ministery of culture and islamic guidance) brengt ook een shooter naar de markt.

Opperdienaar: Zoals zo vaak lopen de VS een aantal jaren op ons voor. Merk ook op dat ze de ethische training als belangrijk aspect noemen naast de tactische training. Het Amerikaanse leger hanteert al met succes het spel 'America's Army'. Het zou al bijgedragen hebben tot een grotere interesse bij jongeren in een legerloopbaan.

Vrijspreker: Waarom denkt u dat de 'middle of the road to serfdom' politieke partijen vaak juist geweldadige videospelletjes willen verbieden?

Opperdienaar: Dat is ook een optie om de kleine aspirant onderdaantjes te laten wennen aan verboden en geboden van hun almachtige heersers. De Partij van de Slavernij is zeker niet van mening dat viruteel geweld geen excuus zou zijn voor een verbod gebaseerd op echt geweld. Je verlaagt hiermee zeker de acceptatiedrempel van geweldsinitiatie en daarmee ook voor de doenertjes de initiatiedrempel. De Partij van de Slavernij denkt echter dat er zonder geweldadige videospelletjes een lamlendige patat generatie ontstaat, die niet meer weten hoe ze iemand het hoofd af moeten hakken. In de middeleeuwen liet de adel haar nageslacht ook allerlei geweldadige rituelen doen, om ze voor te bereiden op de rol van onderdrukker. Dat aspect moet niet verwaardeloosd worden. Ook deze middle of the road partijen hebben neem ik aan dan ook geen probleem met downloaden van deze spellen uit een ander land.

Vrijspreker: Ik neem aan van niet, maar uiteindelijk zijn ze ook voor een verplicht vrijheids internet filter, misschien dat dit filter de spelletjes tegen moet houden.

Opperdienaar: Van zo'n filter is de Partij van de Slavernij ook een groot voorstander, maar dan om de onderdanen te beschermen tegen de vele onwaarheden op het internet, niet om het downloaden van geweldadige videospelletjes tegen te houden. Hoe dan ook verwacht ik dat mensen die opgroeien in een samenleving die doordrengd is van verbod/gebod en geweld, alles zullen doen om voldoende voorbereid te zijn op deze samenleving en wel een manier vinden om aan dit soort spelletjes te komen. 

Comments:

Doneer2a